duminică, 26 decembrie 2010

Siguranta,Certitudine,Bucurie

George Cutting 1843-1934
                                      Siguranta 
                      Certitudine
                  Bucurie                 Partea III





Îl cunosc prea bine pentru a mă încrede în el.
Dar spune-mi, cum îţi dai seama că nu îl crezi? Privești în tine, la credinţa sau sentimentele tale?
Nu, vei răspunde tu, mă gândesc la omul care mi-a adus mesajul.
Chiar atunci sosește un vecin, care îţi spune: Șeful gării a fost călcat de un tren în noaptea asta și a murit pe loc. După ce pleacă vecinul, te aud spunând cu prudenţă: Păi, acum cred în parte, căci acest vecin, din câte îmi amintesc, nu m-a înșelat decât o da, deși ne cunoaștem din copilărie.
Dar eu te întreb din nou: De data aceasta ai privit la credinţa ta, din moment ce știi că îl crezi în parte?
Nu,  îmi  repeţi  tu,  mă  gândesc  la  caracterul  celucare  mi-a  dat informaţia.
Nici nu a părăsit bine încăperea cel de-al doilea vecin, că apare un al treilea, aducând aceeași veste nefericită ca și primul. Dar de această dată tu spui:
Acum, Ioane, cred. Dacă tu îmi spui acest lucru, cred!
Voi pune  din  nou  aceeași întrebare  (care este, dacă-ţi amintești, ecoul propriei tale dileme): Cum ȘTII că ai această încredere statornică în prietenul tău?
Știu cine este și ce este prietenul meu, răspunzi tu. El nu m-a înșelat niciodată și nici nu cred că o va face vreoda.
Deci, exact în același fel, știu că eu cred Evanghelia datorită Celui care mi-a adus vestea. Dacă primim mărturisirea oamenilor, mărturisirea lui Dumnezeu este mai mare; și mărturisirea lui Dumnezeu este mărturisirea pe care a făcut-o El despre Fiul Său. Cine crede în Fiul lui Dumnezeu, are mărturisirea aceasta în el; cine nu crede pe Dumnezeu, Îl face mincinos, fiindcă nu crede mărturisirea, pe care a făcut-o Dumnezeu despre Fiul Său (1 Ioan 5:10). Avraam a crezut pe Dumnezeu, și aceasta i s-a socotit ca dreptate. (Romani 4:3).
Un suflet neliniștit i-a spus unui slujitor al lui Cristos: „O, nu pot crede! La care predicatorul, într-un mod înţelept și liniștit, a răspuns: De fapt, în ce nu poţi crede? Această întrebare a pus capăt orbirii omului. El privise credinţa ca pe ceva ce nu poate fi descris, ceva ce trebuie simţit în interior pentru a se ști sigur că este conform cerinţei cerurilor, când de fapt credinţa privește întotdeauna în exterior, la Persoana Vie și la lucrarea terminată de la cruce, și ascultă în liniște mărturia unui Dumnezeu credincios despre amândouă.
Privind în afară, primești pacea interioară. Atunci când cineva își întoarce faţa spre soare, propria umb se află în spatele său. Nu poţi privi în același timp și la tine, și la Cristos cel glorificat.


1


Astfel, vedem că Persoana binecuvântată a Fiului lui Dumnezeu îmi știgă încrederea și LUCRAREA SA TERMINATĂ mă face mântuit pentru totdeauna. Ceea ce spune CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU despre cei care cred în El îmi dă o credinţă de neclintit. Am găsit în Cristos și în lucrarea Lui terminată calea spre mântuire, iar în Cuvântul Lui Dumnezeu, cuntinţa mântuirii.
Dar  dacă  sunt  mântuit,  spui  tu,  cum  de  am  o  experienţă  atât  de schimbătoare atât de des îmi pierd bucuria și liniștea și mă trezesc doborât la  pământ, în starea de epavă în care eram înainte de convertire? Această întrebare ne aduce la punctul trei

BUCURIA MÂNTUIRII

Conform învăţăturii Scripturii, în timp ce ești mântuit  prin lucrarea lui Cristos, iar Cuvântul lui Dumnezeu te asigu de mântuire, tu ești păstrat în liniște și bucurie de către Duhul Sfânt care locuiește în fiecare trup mântuit.
Acum, trebuie știi că fiecare om mântuit mai are în el carnea, care este natura cătoa cu care s-a născut ca om natural, și care probabil s-a manifestat deja atunci când era doar un copil neajutorat, în poala mamei sale. Duhul Sfânt din credincios Se împotrivește cărnii și este întristat de fiecare manifestare a ei sub formă de motivaţie, cuvânt sau fap. Atunci când umblarea creștinului este într-un  chip  vrednic de Domnul, Duhul Sfânt va produce în sufletul său roade binecuvântate dragoste, bucurie, pace... (Galateni 5:22). Atunci când el umblă într-un mod carnal, lumesc, Duhul este întristat, și aceste roade lipsesc, într-o mai mică sau mai mare măsură.
Permite-mi mă exprim astfel pentru  tine, care crezi în Cuvântul Lui
Dumnezeu

Lucrarea lui Cristos și mântuirea stau în picioare sau cad împreună. Umblarea și bucuria ta stau în picioare sau cad împreună.
Dacă lucrarea Lui Cristos ar putea fi distrusă (și, binecuvântat fie Dumnezeu, nu se poate întâmpla așa ceva), mântuirea ta ar fi distrusă împreună cu ea. Atunci când  umblarea ta este carnală (veghează, căci se poate întâmpla așa ceva), și bucuria ta dispare.
Despre primii ucenici se spune (Fapte 9:31) că umblau în frica de Domnul și cunteau mângâierea dată de Duhul Sfânt și erau plini de bucurie și de


2


Duhul Sfânt (Fapte 13:52). Bucuria mea spirituală va fi direct proporţională cu caracterul umblării mele după ce sunt mântuit.
Acum  vezi care este greala ta? Ai confundat  bucuria  cu  mântuirea
două lucruri total diferite. Atunci când, prin lip de cumpătare, enervare, comportament lumesc etc..., L-ai întristat pe Duhul Sfânt și ţi-ai pierdut bucuria, ai crezut că mântuirea ta a fost periclita. Dar spun din nou:

Mântuirea ta se bazează pe lucrarea lui Cristos pentru tine. Siguranţa ta se bazează pe Cuvântul lui Dumnezeu.
Bucuria ta depinde de faptul de a nu-L întrista pe Duhul Snt care se află în tine.

Când, copil al lui Dumnezeu fiind, faci ceva ce-L întristează pe Duhul Sfânt al lui Dumnezeu, comuniunea ta cu Tatăl și Fiul este pentru moment, practic, suspenda, și numai cercetându-te și mărturisindu-ţi catele vei putea avea parte din nou de bucuria părtășiei.
Copilul tău s-a făcut vinovat de un comportament neadecvat. Expresia feţei lui arată semne evidente că ceva nu este în ordine cu el. Cu o jumătate de o mai devreme el se bucura de plimbarea cu tine în jurul grădinii, admirând ceea ce admirai tu, bucurându-se de ceea ce te bucura și pe tine. Cu alte cuvinte, el era în comuniune cu tine, sentimentele și plăcerile lui erau comune cu ale tale.
Dar acum lucrul acesta s-a schimbat și, întrucât  a fost neastâmpărat și neascultător, stă la colţ, o adevărată imagine a nefericirii.
Tu îl asiguri , după o mărturisire însoţită de o veritabilă părere de rău, va avea parte de iertare, dar mândria și voinţa lui îl ţintuiesc în colţ suspinând.
Unde este acum bucuria de acum jumătate de oră? A dispărut. De ce? Comuniunea dintre tine și el a fost întreruptă.
Ce s-a întâmplat cu relaţia care exista între tine și fiul tău cu o jumătate de o în urmă? A dispărut și ea? Este distrusă sau întreruptă? Cu siguranţă, nu. Relaţia lui cu tine este determinată de naștere, în timp ce comuniunea voast depinde de comportamentul lui.
Dar acum, el vine de la colţ cu voinţa sfărâma, mărturisind totul de-a fir a păr, astfel încât tu vezi că el urăște neascultarea și obrăznicia la fel de mult ca tine. Îl iei în braţe și-l acoperi cu sărutări. Bucuria lui este restabilită datorită comuniunii restabilite.
Atunci când David a cătuit atât de grav cu soţia lui Urie, el nu a spus: „Dă- mi, Doamne, din nou mântuirea Ta, ci: „Dă-mi iarăși bucuria mântuirii Tale! (Psalm 51:12).


3


Hai mergem mai departe cu ilustraţia noastră. Să presupunem , în timp ce el se află la colţ, în ca izbucnește un incendiu. Ce se va întâmpla cu copilul atunci? Va fi lăsat la colţ, pradă flăcărilor? Imposibil! Probabil va fi primul pe care îl vei scoate afară. Da, desigur, tu știi foarte bine că dragostea dintr-o relaţie este un lucru, iar bucuria comuniunii este cu totul altceva.
Atunci când credinciosul cătuiește, comuniunea este întreruptă  pentru moment și bucuria este pierdută până când, cu inima frân, el vine la Tatăl, mărturisindui  catele. Apoi, crezând Cuvântul lui Dumnezeu, știe că este iertat, căci Cuvântul Său spune limpede:Dacă ne mărturisim catele, El este credincios și drept ca ne ierte catele și ne curăţească de orice nelegiuire (1 Ioan 1:9).
Deci, iubite credincios, ţine minte aceste două lucruri, și anume că nu este nimic atât de puternic decât legătura relaţiei și nimic atât de sensibil ca legătura comuniunii
Toate puterile și înţelepciunea pământului și a iadului, împreună, nu o pot rupe pe prima, în timp ce o motivaţie rea sau un cuvânt nepotrivit o vor frânge pe cea de-a doua.
Dacă ești tulburat și nori întunecaţi îţi umbresc sufletul, pleacă-te înaintea lui Dumnezeu, cercetează-ţi căile. Și atunci când hoţul care ţi-a furat bucuria a fost depistat, scoate-l imediat la lumină, mărturisește-ţi catul înaintea lui Dumnezeu, Tatăl tău, și judecă-te singur, fă milă, pentru starea de neveghere și nepăsare a  sufletului care i-a permis hoţului   intre  nestingherit. Dar nicioda, nicioda, NICIODATĂ, nu confunzi siguranţa cu bucuria.
Totuși, nu-ţi imaginezi că judecata lui Dumnezeu este puţin mai blândă peste  catul credinciosului decât peste cel al necredinciosului. El nu  are două modalităţi de a trata judiciar catul și nu ar putea trece peste păcatul credinciosului  fă să-l judece, așa cum nu  poate trece nici peste catele celui care L-a respins pe Fiul Său cel scump. Dar există o mare diferenţă între cele do, și anume aceea că catele credinciosului sunt toate cunoscute de Dumnezeu și toate au fost puse asupra Mielului lui Dumnezeu atunci când a fost atârnat pe cruce la Calvar; acolo și atunci, o dată pentru totdeauna, s-a declanșat și s-a rezolvat marea anchetă judiciarăprivitoare la vinovăţia lui judecata căzând asupra Substitutului binecuvântat, care a luat locul credinciosului - El a purtat în trupul Lui, pe cruce, catele noastre (1 Petru 2:24).
Cel care Îl respinge pe Cristos trebuie săi poarte propriile cate, în sine însuși, în iazul de foc, pentru totdeauna. Dar atunci când un credincios greșește, nu se mai poate declanșa împotriva lui această anchetă judiciară, căci Însuși


4


Judecătorul a rezolvat problema catului său o dată pentru totdeauna, la cruce; dar problema comuniunii apare, prin Duhul Sfânt, de fiecare dată când Duhul este întristat.
Permite-mi,  în  concluzie,  să-ţi  mai  ofer  o  ilustraţie.  Este  o  noapte încântătoare, cu o lună plină ale cărei luciri argintii sunt de nedescris. Un om privește în adâncul unei fântâni liniștite în care vede reflexia lunii și exclamă în direcţia prietenului său aflat în apropierea lui: Cât de minunată și rotundă este ea în noaptea asta! Cât de maiestuos și liniștit ne privește! Abia termină de vorbit, când, brusc, prietenul său aruncă o pietricică în fântână; atunci el exclamă: Oh, luna este sfărâmată toată în bucăţele, care se agită dezordonat!.
Ce imen absurditate, este replica uimită a prietenului său. „Privește în sus, omule! Luna nu s-a schimbat deloc! Starea fântânii care reflectă luna este cea care s-a schimbat!
Acum, credinciosule, aplică această ilustraţie în cazul tău. Inima ta este fântâna. Atunci când nu este îngăduit răul, binecuvântatul Duh Sfânt al lui Dumnezeu ia din gloria și frumuseţea lui Cristos și ţi le descoperă, pentru mângâierea și bucuria ta. Dar în momentul în care o motivaţie greșită se naște în inimă sau un cuvânt ușuratic îţi scapă de pe buze, fă fie judecat, Duhul Sfânt  începe tulbure fântâna;  experienţele tale fericite sunt sfărâmate în bucăţele și ești neliniștit și tulburat pe dinăuntru, până când, cu un duh zdrobit, îţi mărturisești înaintea lui Dumnezeu catul (acel lucru care te tulbură) și astfel este restabilită din nou bucuria liniști, dulce a comuniunii.
Dar atunci când inima ta este neliniștită în felul acesta, s-a schimbat oare lucrarea lui Cristos? Nu, nu. Deci mântuirea ta nu este schimba.
S-a schimbat Cuvântul Lui Dumnezeu? Cu siguranţă, nu. Așadar, siguranţa mântuirii tale nu a suportat niciun șoc.
Atunci ce s-a schimbat? Ei bine, s-a schimbat acţiunea Duhului Sfânt din tine; în loc să ia din gloria Lui Cristos și să-ţi umple inima cu sentimentul valorii Lui, El este îndurerat că trebuie să Se abată de la această slujbă plăcută și te umple cu sentimentul cătoșeniei și al nevredniciei tale. El îndepărtează de la tine liniștea și bucuria până când vei judeca și vei respinge acel lucru rău pe care și El îl judecă și îl respinge. Odată făcut acest lucru, comuniunea cu Dumnezeu este restabili.
Domnul ne face fim tot mai veghetori asupra noast înșine, ca nu cumva Îl întristăm pe Duhul Sfânt al lui Dumnezeu, prin care am fost pecetluiţi pentru ziua răscumpărării (Efeseni 4:30).
Iubite cititor, oricât de slabă ar fi credinţa ta, fii sigur de următorul lucru: Binecuvântatul care ţi-a știgat încrederea nu Se va schimba nicioda. Isus


5


Cristos este același ieri și azi și în veci (Evrei 13:8). Lucrarea pe care a făcut-o nu se va schimba nicioda. ... Tot ce face Dumnezeu dăinuiește în veci, și la ceea ce face El nu mai este nimic de adăugat și nimic de scăzut (Eclesiastul 3:
14). Cuvântul rostit de El nu se va schimba nicioda. Căci orice făptu este ca iarba, și toată slava ei, ca floarea ierbii. Iarba se usucă și floarea cade jos, dar Cuvântul Domnului rămâne în veac. Și acesta este Cuvântul care v-a fost propovăduit prin Evanghelie (1 Petru 1:24-25). Astfel, obiectul încrederii mele, temelia mântuirii mele și terenul certitudinii mele sunt, de asemena, pe VECI NESCHIMBĂTOARE.

Dragostea mea-i măruntă deseori, Bucuria-mi se retrage și dispare, Dar pacea cu El e neschimbată! Iehova nu cunoaște schimbarea.
Eu mă schimb, dar El nu.
Cristosul meu nu moare nicioda.
În dragostea Lui, nu a mea, mi-e locul de odihnă, Adevărul Lui, nu al meu, ne leagă.

Încă o da, vreau te întreb: LA CE CLASĂ CĂLĂTOREȘTI? Întoarce-ţi inima spre Dumnezeu, te rog, și răspunde-I Lui la această întrebare.

„Dumnezeu să fie găsit adevărat și toţi oamenii mincinoși (Romani 3:4). Cine primește mărturia Lui, adeverește prin aceasta că Dumnezeu spune adevărul (Ioan
3:33).
Fie ca ai parte, iubite cititor, de minunata siguranţă a deţinerii acestei
mântuiri atât de mari, acum și până la venirea Lui.



V-am scris aceste lucruri ca știţi că voi, care credeţi în Numele Fiului lui
Dumnezeu, aveţi viaţa veșnică(1 Ioan 5:13).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu